Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony internetowej
Centrum Zajęć Pozaszkolnych Nr 3 w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://czp3lodz.pl
Strona spełnia standardy zgodne z WCAG 2.1. oraz posiada wersję na urządzenia mobilne.
Dane teleadresowe jednostki:
Centrum Zajęć Pozaszkolnych Nr 3
ul. Olimpijska 9, 94-043 Łódź
tel./fax, tel. kom. - 042 687 04 85, 512 878 079
e-mail - kontakt@czp3.elodz.edu.pl
ePUAP - /czp3_lodz/SkrytkaESP
Data publikacji strony internetowej: 1.04.2021
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 8.11.2022
Deklarację sporządzono dnia 8.11.2022, na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika CZP 3.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności:
Tomasz Maryniak, e-mail: kontakt@czp3.elodz.edu.pl, Telefon: 42 687 04 85
Procedura wnioskowo - skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich:www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Do budynku placówki prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Olimpijskiej. Samochodem można podjechać na odległość ok. 5 m. odrzwi. Z zewnątrz nie ma schodów. W budynku, przy wejściu jest portiernia i przycisk sygnalizujący. Za portiernią należy skierować się w prawo. Tu znajdują się schody. Wejście jest dostępne w godzinach pracy placówki.
Drugie wejście do placówki jest od strony patio, tu są schody. Samochodem można podjechać bezpośrednio pod schody. Wejście jest dostępne w godzinach pracy placówki.
Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściach głównym są pracownicy obsługi.
W budynku na każdym poziomie (parter i pierwsze piętro) znajduje się korytarz. Na jego początku oraz w połowie znajdują się klatki schodowe.
Budynek nie posiada wind. W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych za wyjątkiem toalety na parterze.
Do placówki może wejść osoba z psem asystującym. W placówce nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Obowiązek informacyjny dotyczący danych osobowych osób ubiegających się o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej lub zgłaszających brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, a także osób ubiegających się o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – zwanego dalej RODO) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm) informujemy, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Centrum Zajęć Pozaszkolnych nr 3 zwany „Administratorem”.
2. W placówce został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych. Ze wszystkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych można się kontaktować pod adresem mailowym: iod.czp3@cuwo.lodz.pl
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z realizacją zadań z zakresu zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej oraz dostępności cyfrowej osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym realizacji wniosków o zapewnienie dostępności. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, innymi właściwymi przepisami szczególnymi.
4. Odbiorcami danych osobowych będą m.in. ;
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem lub w oparciu o inny instrument prawny przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora, chodzi głownie o obsługę z zakresu ochrony danych osobowych, IT, informatyczną, z zakresu niszczenia dokumentów; hostingową (hosting poczty e-mail);
- inni odbiorcy, którym są udostępnianie dane osobowe, np. obsługa prawna.
5. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
6. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji celu wskazanego w pkt. 3, a następnie dokumentacja zawierająca dane osobowe będzie archiwizowana przez okres wskazany w Ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz właściwych przepisach wykonawczych.
7. Przysługuje Pani/Panu prawo:
a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, w tym prawo do uzyskania kopii danych;
b. na podstawie art. 16 RODO prawo do żądania sprostowania (poprawienia) danych osobowych;
c. prawo do usunięcia danych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 17 RODO, tj. w przypadku gdy:
· dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
· osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
· osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
· dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
· dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
d. prawo ograniczenia przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 18 RODO, tj. przypadku, gdy:
· osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
· przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
· Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
· osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
e. prawo do przenoszenia danych osobowych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 20 RODO, tj. w przypadku gdy:
· przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
· przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
f. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 21 RODO, tj. w przypadku gdy:
· zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora, przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności
osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
· prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), szczegółowy tryb wnoszenia skargi reguluje ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Więcej informacje uzyskacie Państwo na stronie https://www. uodo.gov.pl.
8. Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z podstawy prawnej wskazanej w pkt 3 jest niezbędne, aby Administrator mógł realizować zadania z zakresu zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami oraz dostępności cyfrowej. Niepodanie danych może wpłynąć na rozpatrzenie oraz realizację Państwa wniosków o zapewnienie dostępności. W przypadku pozostałych danych osobowych, podanie ich jest dobrowolne, jednak w określonych sytuacjach niepodanie ich może skutkować wydłużeniem czasu realizacji wniosków o zapewnienie dostępności.
9. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu.